Sun4Energy logga

Support

Nedan svarar vi på de vanligaste frågorna om våra produkter och tjänster. Hittar du inte svar på ditt problem är du välkommen att kontakta vår support.

Kontakta vår support

Öppet forum tisdagar kl 15-16

expand_more

Vi har genomgång av growatt inställningar och i slutet har du chans att ställa frågor till vår kunniga support.

Möteslänk 

Vanliga frågor och svar Growatt

expand_more

Här hittar du instruktioner för hur du aktiverar Growatt smart scheduling / AI-funktioner.

Instruktioner

expand_more

Här finner du instruktioner för din växelriktare och Growatt portal

Instruktioner

expand_more

Din växelriktare kan ha tappat kontakten med internet.

Börja med att kontrollera att ditt WiFi är igång och prova att ev. starta om din router.

Om problemet kvarstår har vi en guide för hur du återansluter växelriktaren  här!

expand_more

Du behöver uppdatera WiFi-uppgifterna i appen.

Följ den här guiden.

expand_more

Kontrollera att alla brytare och säkringar är tillslagna och att det är ljust ute.

Om problemet kvarstår när det är ljust ute kan du kontakta vår support.

expand_more

Detta kan enkelt göras via Growatts hemsida.

Om du känner dig osäker kan du alltid kontakta vår support så hjälper vi dig.

Frågor och svar Fever

expand_more

Du hittar våran portal med följande länk:

Sun4Portal

expand_more

Logga in i Sun4Portal och se vår instruktionsfilm nedan:

Användarguide Sun4portal

expand_more

I vår instruktionsfilm hittar du instruktioner om att ta ut självfaktura:

Användarguide Sun4portal

expand_more

Vi har en kölista som vi går efter. Vi ser till att det finns outspädda grupper att stoppa in resurser i. När det finns plats fortsätter utrullningen. Kontakta fever@sun4energy.se vid frågor.

expand_more

Inom två veckor efter installation har ni ett konto i vår portal.  Uppgifter om hur du loggar in kommer i det välkomstmejl som du får från oss. Normalt sett genererar din enhet intäkter inom två veckor.

expand_more

Batteriet optimeras baserat på vad som är bäst utifrån intjäning och besparing. Detta kan variera från dag till dag, beroende på hur prisbilden för olika marknader ser ut, samt vad du har för nätavtal och elhandelsavtal.

expand_more

Ja, information om nya tjänster kommer ut i mejl tillsammans med aktivering. Fever ser till att maximera dina intäkter utifrån just era förutsättningar. Nya tjänster som kommer att vara aktuella är FCR-N och mFRR.

expand_more

Ja, styrningen är AI-driven och optimerar för att välja rätt tjänst för rätt timme baserat på en mängd olika datapunker.

Vanliga frågor och svar Solaredge

expand_more

Din växelriktare kan ha tappat kontakten med internet.

Börja med att kontrollera att ditt WiFi är igång och prova att ev. starta om din router.

Om problemet kvarstår har vi en guide för att återansluta växelriktaren här.

expand_more

Du behöver uppdatera WiFi-uppgifterna i appen.

Följ den här guiden.

Beställ en kostnadsfri offert!

Vi hjälper dig att hitta den bästa lösningen anpassad för ditt hus och dina behov!

Jag är intresserad av

Var vänlig och välj ett alternativ du vill ha fri offert för.

Var vänlig och fyll i ditt namn.

Var vänlig och fyll i ditt mobilnummer.

Var vänlig fyll i din e-post.

Var vänlig och fyll i din adress.

Var vänlig och fyll i ditt postnummer.

Var vänlig och fyll i din ort.

Läs mer om hur vi hanterar dina personuppgifter i vår integritetspolicy.

Kontakta vår support

Beskriv ditt ärende så tydligt som möjligt så återkommer vi inom kort!

Kontakta oss
Typ av ärende

Var vänlig och välj vilken typ av anläggning problemet gäller.

Var vänlig och fyll i ditt namn.

Var vänlig och fyll i ditt mobilnummer.

Var vänlig fyll i din e-post.

Var vänlig och fyll i din adress.

Var vänlig och fyll i ditt postnummer.

Var vänlig och fyll i din ort.

Var vänlig och välj en mindre fil. Filen överskrider maxgränsen på 10MB.

Läs mer om hur vi hanterar dina personuppgifter i vår integritetspolicy.