Nedan svarar vi på de vanligaste frågorna om våra produkter och tjänster. Hittar du inte svar på ditt problem är du välkommen att kontakta vår support.
Kontakta vår supportVi har genomgång av growatt inställningar och i slutet har du chans att ställa frågor till vår kunniga support.
Här hittar du instruktioner för hur du aktiverar Growatt smart scheduling / AI-funktioner.
Här finner du instruktioner för din växelriktare och Growatt portal
Din växelriktare kan ha tappat kontakten med internet.
Börja med att kontrollera att ditt WiFi är igång och prova att ev. starta om din router.
Om problemet kvarstår har vi en guide för hur du återansluter växelriktaren här!
Du behöver uppdatera WiFi-uppgifterna i appen.
Följ den här guiden.
Kontrollera att alla brytare och säkringar är tillslagna och att det är ljust ute.
Om problemet kvarstår när det är ljust ute kan du kontakta vår support.
Detta kan enkelt göras via Growatts hemsida.
Om du känner dig osäker kan du alltid kontakta vår support så hjälper vi dig.
Kontakta vår support direkt.
Du hittar våran portal med följande länk:
Logga in i Sun4Portal och se vår instruktionsfilm nedan:
I vår instruktionsfilm hittar du instruktioner om att ta ut självfaktura:
Vi har en kölista som vi går efter. Vi ser till att det finns outspädda grupper att stoppa in resurser i. När det finns plats fortsätter utrullningen. Kontakta fever@sun4energy.se vid frågor.
Inom två veckor efter installation har ni ett konto i vår portal. Uppgifter om hur du loggar in kommer i det välkomstmejl som du får från oss. Normalt sett genererar din enhet intäkter inom två veckor.
Batteriet optimeras baserat på vad som är bäst utifrån intjäning och besparing. Detta kan variera från dag till dag, beroende på hur prisbilden för olika marknader ser ut, samt vad du har för nätavtal och elhandelsavtal.
Ja, information om nya tjänster kommer ut i mejl tillsammans med aktivering. Fever ser till att maximera dina intäkter utifrån just era förutsättningar. Nya tjänster som kommer att vara aktuella är FCR-N och mFRR.
Ja, styrningen är AI-driven och optimerar för att välja rätt tjänst för rätt timme baserat på en mängd olika datapunker.
Din växelriktare kan ha tappat kontakten med internet.
Börja med att kontrollera att ditt WiFi är igång och prova att ev. starta om din router.
Om problemet kvarstår har vi en guide för att återansluta växelriktaren här.
Du behöver uppdatera WiFi-uppgifterna i appen.
Följ den här guiden.
Vi hjälper dig att hitta den bästa lösningen anpassad för ditt hus och dina behov!
Beskriv ditt ärende så tydligt som möjligt så återkommer vi inom kort!
Kontakta oss