Sun4Energy logga

Support

Nedan svarar vi på de vanligaste frågorna om våra produkter och tjänster. Hittar du inte svar på ditt problem är du välkommen att kontakta vår support.

– Svarstid 48h kunder tillhörande Nord
– Sweden kunder i mån av tid.

Kontakta vår support

information om support för Sun4Energy Sweden kunder

Support av kunder till Sun4Energy Sweden och Nord. Med anledning av att Sun4Energy Sweden AB har försatts i konkurs har vi begränsade möjligheter till support. Registrera ert ärende via vår hemsida så gör vi vårt bästa att lösa det.
Observera – Kunder till Sun4Energy Nord AB (Kontoret i Kramfors) påverkas inte.
Vi har för avsikt att förbättra vår support och ser över möjligheten att erbjuda kunder supportavtal. Mer info kommer. På grund av semester v.28-30 prioriteras ärenden med betydande produktionsbortfall för våra kunder.
Tack för visad hänsyn och vi önskar alla en fin sommar!
/Ledning och personal på Sun4Energy Nord AB

Öppet forum – Vi lär dig hur du optimerar ditt batteri!

expand_more

Vi har genomgång av Growatt inställningar och i slutet har du chans att ställa frågor till vår kunniga support.

Möteslänk 

expand_more

Vi har genomgång av SigEnergy inställningar och i slutet har du chans att ställa frågor till vår kunniga support.

Möteslänk 

Vanliga frågor och svar Growatt

expand_more

Här hittar du instruktioner för hur du aktiverar Growatt smart scheduling / AI-funktioner.

Instruktioner

expand_more

Här finner du instruktioner för din växelriktare och Growatt portal

Instruktioner

expand_more

Din växelriktare kan ha tappat kontakten med internet.

Börja med att kontrollera att ditt WiFi är igång och prova att ev. starta om din router.

Om problemet kvarstår har vi en guide för hur du återansluter växelriktaren  här!

expand_more

Du behöver uppdatera WiFi-uppgifterna i appen.

Följ den här guiden.

expand_more

Kontrollera att alla brytare och säkringar är tillslagna och att det är ljust ute.

Om problemet kvarstår när det är ljust ute kan du kontakta vår support.

expand_more

Detta kan enkelt göras via Growatts hemsida.

Om du känner dig osäker kan du alltid kontakta vår support så hjälper vi dig.

Vanliga frågor och svar Solaredge

expand_more

Din växelriktare kan ha tappat kontakten med internet.

Börja med att kontrollera att ditt WiFi är igång och prova att ev. starta om din router.

Om problemet kvarstår har vi en guide för att återansluta växelriktaren här.

expand_more

Du behöver uppdatera WiFi-uppgifterna i appen.

Följ den här guiden.

Beställ en kostnadsfri offert!

Vi hjälper dig att hitta den bästa lösningen anpassad för ditt hus och dina behov!

Jag är intresserad av

Var vänlig och välj ett alternativ du vill ha fri offert för.

Var vänlig och fyll i ditt namn.

Var vänlig och fyll i ditt mobilnummer.

Var vänlig fyll i din e-post.

Var vänlig och fyll i din adress.

Var vänlig och fyll i ditt postnummer.

Var vänlig och fyll i din ort.

Läs mer om hur vi hanterar dina personuppgifter i vår integritetspolicy.

Kontakta vår support

Beskriv ditt ärende så tydligt som möjligt så återkommer vi inom kort!

Kontakta oss
Typ av ärende

Var vänlig och välj vilken typ av anläggning problemet gäller.

Var vänlig och fyll i ditt namn.

Var vänlig och fyll i ditt mobilnummer.

Var vänlig fyll i din e-post.

Var vänlig och fyll i din adress.

Var vänlig och fyll i ditt postnummer.

Var vänlig och fyll i din ort.

Var vänlig och välj en mindre fil. Filen överskrider maxgränsen på 10MB.

Läs mer om hur vi hanterar dina personuppgifter i vår integritetspolicy.